Om sidan

Min väg till de stora fastigheterna!

Sedan barnsben har jag alltid fascinerats av byggnader och arkitektur. Vad är är det som gör att de håller i 50 år och framåt? Hur går det till när de ska uppföras? Det var framförallt en fråga som jag alltid gick och grubblade på: Vem äger dessa byggnader?

Jag bestämde mig därför redan som liten att påverka min omvärld och skapade därför följande vision:

Att bli en av världens största fastighetsutvecklare och skapa bostäder åt andra. Alla förtjänar tak över huvudet och få sina drömmar besannade genom att få sitt drömboende, och jag ska bistå de med det.

Denna blogg kommer att visa vägen till förverkligandet av min vision.

lördag 13 september 2014

Ändra våra vanor

Sitter du i den sits där du är framgångsrik och är nöjd med dina framgångar hittills? Bra då behöver du inte läsa följande inlägg.

Einstein definierade galenskap som "Doing the same thing over and over again and expecting different results." Det finns en anledning till att många av oss inte lyckats uppnå sina drömmar. Vi återupprepar samma sak dag in och dag ut, och har det gjort oss framgångsrika hittills? Nej, alltså gör vi något fel. För att lyckas behöver vi ändra våra vanor. Vi måste lova oss själva att ändra våra vanor och jag tänker börja med att ändra två av mina:
  • Jag ska inte lägga mig så tidigt. Senaste tiden har jag lagt mig hyfsat tidigt och inte vid 12 tiden som jag oftast brukar vilja, utan mer vid 10-11 tiden. Att vara vaken 1 till 2 timmar extra om nätterna gör skillnad. Tänk er själva vad ni kan göra om ni hade 7-14 timmar extra per vecka!! Hur ska detta hjälpa mig nå mina mål då? Genom den extra tiden som fås kan jag lägga ner tid på att läsa eller fördjupa mig inom de områden jag är intresserade av.
  • Jag ska vara mer effektiv när jag arbetar. Ibland känner jag att jag kan tappa fokus och göra annat än vad jag borde göra. Detta måste jag sluta med här och nu! Att jobba effektivt ger mycket tid över till annat och det behövs. 
En sak är säker, och det är att  ALLA har dåliga vanor. Hittar du inga dåliga vanor om dig själv är du inte tillräckligt självkritisk. För att nå framgång och få alla rikedomar du önskar behöver du börja med att rannsaka dig själv och inse vilka brister du har. Glöm inte det. Framgång börjar inifrån och du är ett steg närmre när du inser dina brister.

Dela gärna med er vilka dåliga vanor ni vill ändra på! Nedan kommer några andra exempel:

  • Jag ska sluta kolla på TV en gång i veckan och börja leta efter seminarium som jag kan gå på.
  • Jag ska sluta vara en soffpotatis och gå och lämna CV hos minst 3 affärer per dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar