Om sidan

Min väg till de stora fastigheterna!

Sedan barnsben har jag alltid fascinerats av byggnader och arkitektur. Vad är är det som gör att de håller i 50 år och framåt? Hur går det till när de ska uppföras? Det var framförallt en fråga som jag alltid gick och grubblade på: Vem äger dessa byggnader?

Jag bestämde mig därför redan som liten att påverka min omvärld och skapade därför följande vision:

Att bli en av världens största fastighetsutvecklare och skapa bostäder åt andra. Alla förtjänar tak över huvudet och få sina drömmar besannade genom att få sitt drömboende, och jag ska bistå de med det.

Denna blogg kommer att visa vägen till förverkligandet av min vision.

fredag 12 september 2014

Är det verkligen en risk man tar?

  • Investera inte i lägenheter, det är riskabelt!
  • Köp inte den aktien det är för mycket risk!
  • Diversifiera portföljen för att sprida ut riskerna!

Känner ni igen uttrycken?
Många gånger har jag funderat över varför vissa tycker och tänker som de gör. Allt för ofta undviker jag konversationer med folk angående köp av lägenheten eller köp av någon aktie. Varför? De ska alltid försöka avråda en från att investera i det. Tydligen är de väldigt insatta i ämnet och vet om alla risker och att det inte är värt att investera. Men reflekterar man över hur deras liv själv är så har de flesta av dem inte lyckats ekonomiskt. Många bor fortfarande kvar hos sina föräldrar...

“Diversification is protection against ignorance. It makes little sense if you know what you are doing.”

― Warren Buffett

Citatet ovan är ett av mina favorit citat. Det säger att vet man vad man gör behöver man inte sprida riskerna. Samma tänk brukar jag tillämpa när någon ska kommentera att det är riskabelt att satsa på lägenheter; Vet man vad man gör och hur man ska gå tillväga finns det ingen risk i det man gör!

Mitt råd till er alla där ute är därför; är det något ni tror på och känner för samt att ni innehar kunskap inom - så satsa! Finns ingen risk för er att misslyckas om ni är tillräckligt kunniga och vet vad det är ni gör. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar