Om sidan

Min väg till de stora fastigheterna!

Sedan barnsben har jag alltid fascinerats av byggnader och arkitektur. Vad är är det som gör att de håller i 50 år och framåt? Hur går det till när de ska uppföras? Det var framförallt en fråga som jag alltid gick och grubblade på: Vem äger dessa byggnader?

Jag bestämde mig därför redan som liten att påverka min omvärld och skapade därför följande vision:

Att bli en av världens största fastighetsutvecklare och skapa bostäder åt andra. Alla förtjänar tak över huvudet och få sina drömmar besannade genom att få sitt drömboende, och jag ska bistå de med det.

Denna blogg kommer att visa vägen till förverkligandet av min vision.

lördag 6 september 2014

Första blogginlägget

Hej allihopa,

Detta blir första inlägget på bloggen. I denna blogg kommer jag att visa hur jag går tillväga och tänker när det kommer till olika investeringar. Eftersom jag också brukar förvalta mina pengar i aktier samt investera i fonder kommer jag även att uppdatera er om hur min portfölj varierar med tiden.

Fastigheter har alltid fascinerat mig och jag vet om att jag kommer att slå igenom stort och äga flertalet runt om i hela landet. Vill ni vara med och lära er under min resa är det bara att hålla utkik efter mina dagliga inlägg!

Ägnar mycket tid åt att läsa och samla information om hur lagar, ekonomin och saker kring fastigheter fungerar. Jag tror starkt på att det viktigaste, innan man ger sig in i något, är att man är duktigt påläst inom ämnet. Självbiografier om kända människor (ex. Donald Trump) gillar jag också skarpt att läsa, och allt detta kommer jag att sammanfatta i bloggen där ni kan läsa det viktigaste och förhoppningsvis lära er med mig under resans gång.

Har ni frågor och funderingar ska ni självklart ställa de då det alltid är kul att bolla idéer med andra och lära sig nytt. Eftersom man fortfarande är en nykomling inom branschen kommer man behöva all råd och information som ni kan ge.

Har skapat en sida där ni kan läsa om mina pågående projekt samt lite siffror om dem. Finns även en sida om böcker jag rekommenderar samt en med definitioner och ord.


Kan snabbt nämna att jag är en nyexaminerad civilingenjör inom Väg och Vatten. Jobbar som konstruktör på ett företag där jag ägnar dagarna åt att räkna samt rita på olika projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar